dilluns, 29 de juliol de 2013

HRP (ETAPA 26): Refugi de les Bulloses - Bolquère - Coll d’Eina - Pic de Noufonts - Pic de Nou Creus - Coll de Carançà - Coll de Tirapits - Coll de la Marrana - Refugi d’Ulldeter

El guarda del refugi de les Bulloses és un sol i s’ha llevat a les 5.00h per preparar-nos l’esmorzar, perquè puguem començar la ruta a l’hora prevista. Això no té preu! I quin esmorzar!! Això ens dóna energia per suportar una etapa que serà dura, ja que són moltes hores i no vull retallar trams corrent. Així que tocarà caminar ràpid!

Matinant a les Bulloses!

Intentant de fer via pel GR direcció a Bólquers

Baixem de les Bulloses sabent que hem d’arribar a cims llunyans que es veuen a l’horitzó després d’haver travessat la vall de la Cerdanya. Comencem, però, bastant xerraires direcció a Bolquers. Abans d’arribar a Bolquers ja li dic al Francesc que allà hem d’aprovisionar una mica i menjar un croissant, si en trobéssim. Caprici del dia per una llarga etapa!

Esmorzar a Bólquers!

Arribem a Bolquers i es compleixen les expectatives. Trobem un supermercat obert on comprem pa, fuet i galetes. Marxem tot cofois direcció a Eina divisant Cambra d’Ase perquè sabem que ja hem fet la part que ens semblava que se’ns faria més avorrida.

Fem un bon tram per carretera però després de rondinar una mica ja divisem el campanar d’Eina on avui iniciarem la llarga pujada del dia. Seguirem el riu Eina entremig d’una rica flora enfilant progressivament el desnivell que ens portarà finalment al coll d’Eina on ja serem a prop de Núria.

Pujant per la Vall d'Eina

Visualitzant el Coll d'Eina

La pujada no esdevé molt dura però encara notem els quilòmetres i desnivell d’ahir. Quan som a coll d’Eina continuem carenajant tot fent el Pic d’Eina, el Noufonts i el Noucreus, tot deleitant-nos de vistes d’ocell que ens permeten constatar que els Pirineus són fantàstics! El temps sembla que es vol ennuvolar, així que tenim estones de sol i estones on el cel es tapa i fa acte de presència el fred vent que caracteritza la zona.

Al Coll d'Eina

D'on venim

Seguint la carena

Direcció al Noucreus

Des de Noucreus agafem el GR11 que ens portarà a Ulldeter. Teníem la imatge que seria un tram curt i la veritat és que no hi ha gaire desnivell, però el coll de la Marrana ens fa gruar i no es deixa veure durant estona. Però al final el divisem. Aleshores m’adono que l’alegria de veure l’últim coll abans del refugi d’Ulldeter m’ajuda a apujar una mica el ritme i en poca estona hi arribem, entremig de boira i vent. Però això ja no ens importa! El refugi és allà mateix.

Des del Noucreus

La boira ens agafa a la Marrana

Satisfets de la jornada d'avui

A Ulldeter el tracte és excel·lent! Hi ha gent de diferents nacionalitats amb diferents objectius. Compartim sopar amb una parella francesa i amb 3 noies de la nostra zona: Les Annes i la Marta d’Hostalets amb qui connectem i passem una vetllada d’aquelles que fan córrer el rellotge. El tema ja el podeu imaginar: muntanya, muntanya i més muntanya. Continuo pensant que fer nit als refugis és una oportunitat per conèixer gent amb inquietuds i passions comunes, amb la qual et dóna la sensació que coneguessis de tota la vida.

En el cas de la cordada femenina composada de les Annes i la Marta, estic molt satisfeta i orgullosa de veure dones unides per la muntanya. Ha costat molts anys que la dona pugui gaudir de la muntanya com ho estem fent nosaltres, sense la necessitat de dependre de ningú.

Però tot i la bona xerrameca sabem que hem d’anar a descansar. Així és que a les 21.30 ens desitgem bona nit.