divendres, 26 d’agost de 2011

HRP (ETAPA 14): Bujaruelo - Port de Bujaruelo - Refugi de Serradets - Plateau de Bellvue - Hotelleire du Cirque - Refugi d’Espuguettes

El dia, tal com deien les prediccions, es lleva gris i ja intuïm que serà un dia dur metereològicament. Marxem a les 7.15h.

Pugem a bon ritme cap al coll de Bujaruelo on bufa el vent molt fort i on els núvols grisos ens indiquen que d’aquí poc és possible que plogui.

Des del coll decidim anar a refugi de Serradets. Al cap d’una estona de pla el camí s’enfila travessant unes grans cascades. Després d’una pujada quedem copsats per un paisatge brutal, la Brecha de Rolando, el refugi de Serradets, el circ de Gavarnie... I això comptant que el dia està ben gris. No ens podem imaginar com es deu veure en un dia serè.

Cap al coll de Bujaruelo

Pujant cap al refugi de Serradets

Amb Serradets al fons

La Brecha de Rolando

Entrem al refugi per fer un cafè i entrar una mica en calor. El refugi és petit i molt acollidor. Al marxar els trobem uns catalans que anaven a escalar però que veient el temps han decidit deixar-ho per demà. El Francesc pregunta què tal està el tema per baixar pel circ de Gavarnie però li diuen que amb la roca mullada i tan de pes com portem és una mica arriscat.

Aleshores, entremig de calamarsa, boira i vent fort abandonem Serradets per tal de retornar cap al port de Bujaruelo i dirgir-nos al refugi d’Espuguettes per un sender que baixa la vall passant per la plateau de Bellevue. A mesura que baixem el vent afluixa i la calamarsa es converteix en aigua.

Baixant la vall de Pouey

Després de caminar una bona estona agafem el desviament que es dirigeix al Circ de Gavarnie, però ens perdem seguint unes fites. Finalment trobem el camí correcte, però comença a ploure molt fort i comencem a tenir fred. Arribem a l’Hotelleire du Cirque i tinc les mans glaçades. Fem una parada curta sota un porxo menjant alguna galeta o sandwich i decidim agafar un ritme àgil cap a Espuguettes per tornar a entrar en calor ara que ve pujada. Després de passar per la cabanya de Pailla de seguida divisem el refugi d’Espuguettes dalt d’un turó. Caldrà l’últim esforç però això ja ho tenim!

Circ de Gavarnie

Deixant el Circ de Gavarnie enrere

A les 16.30h arribem al refugi. En aquell moment quedem fascinats perquè la boira marxa ràpidament i podem veure tot el paisatge que no hem pogut veure durant el dia: el circ de Gavarnie, la Brecha de Rolando, el Vigenamale... Impressionant! Per uns minuts podem gaudir del sol, però de seguida es torna a imposar la boira. Jo encara tinc fred a les mans, així és que entro al refugi a demanar un sandwich de formatge boníssim, mentre el Francesc fa uns macarrons de sobre. Al cap d’una estona fem una xocolata calenta per acabar d’entrar en calor.

Camí que hem pujat per arribar a Espuguettes

Vistes de Vignemale

Camí de baixada de Serradets cap a Gavarnie

La Brecha de Rolando des d'Espuguettes

Després muntem la tenda i sopem dins, per primer cop durant la travessa, ja que fa molt fred. A la nit glaça però aconseguim mantenir-nos en calor.